top of page

ד"ר רגב יעקובוביץ' - הרצאות

אם אתם סקרנים לגביי ההגות של מרטין בובר, מי שנחשב לאחד מגדולי ההוגים היהודים במאה ה- 20 והבשורה מעוררת התקווה המצויה בה לכאן ועכשיו הישראלי

אם אתם מבקשים לפתוח בדיאלוג עם דרכו וניסיון חייו של מי שנולד כישראלי חילוני שורשי אל עבר הייעוד שברבנות רפורמית ישראלית נכון לעשור השלישי במאה ה-21 

אם אתם נעים בין תחושות אמונה ותקווה לבין דאגה ואכזבה ביחס לדמותו ופועלו של המורה והמחנך במערכת החינוך הממלכתית ציבורית בפתחו של העשור השמיני מאז קום המדינה

 
פרופיל 2.jpg

המהפכה הטכנולוגית בה אנו מצויים מציפה אותנו בנגישות למקורות ידע עשירים כמו גם להרצאות ומומחים רבים

כמי שחוקר במשך שנים את הגותו של מרטין בובר שנחשב לאבי הפילוסופיה הדיאלוגית, אני מאמין כי חווית למידה משמעותית היא זו הקשורה בכוחו של מפגש פנים אל פנים, ודיאלוג בין אני לאתה, ובין אני ל'אנחנו'.

 

מפגש המשלב עולמות ידע אקדמיים הנבחנים בתרגום לעולם המעשה במרחב האישי-קיומי לצד זה החברתי-ציבורי

 

בהרצאותיי קיים שילוב של שדות שונים:

מהשדה החינוכי כמורה מחנך ומנחה בתי מדרש ישראלים מזה כ-25 שנה

המפגש עם בני ובנות נוער בתיכונים במערכת החינוך הממלכתית ישראלית וכמרצה ומנחה של מוריי ומנהלי המחר באוניברסיטת תל אביב

מהשדה המנהיגותי יהודי כרב רפורמי ישראלי

 

המבקש לאתגר מחדש את מושגיי הדת והחילון בין היתר דרך ליווי רוחני מנחה אישי, זוגי, משפחתי, וקהילתי בניסיונות ובתחנות השונות במעגלי החיים בחיפוש אחר משמעות ובשאלת קיומו ודרך התגלותו והנכחתו של האלוהי בעולמנו

מהשדה האקדמי המחקרי וההגותי

 

כד"ר לפילוסופיה מטעם אוניברסיטת תל אביב שמתמחה בהגותו  של מרטין בובר כמו גם מעולם התנ"ך והתרבות היהודית בתנועה הציונית ובמציאות הישראלית נכון למאה ה-21

בין הרצאותיי

book-with-green-board-background_1150-38

חינוך:
הוראה, חינוך, ופרחי הוראה

מיומנו של מורה ומחנך לתנ"ך ומחשבת ישראל במערכת החינוך הממלכתית-ציבורית בין המאות 20-21

על חינוך דיאלוגי על פי מרטין בובר 

world-globe-book-education-school-concep

מרטין בובר:
הגותו הדיאלוגית המקראית והציונית

מרטין בובר – תקווה לשעה זו

מרטין בובר- אני ואתה נשנה את העולם?

book-library-with-old-open-textbook-stac

רבנות:
זרמים, שבטים, טקסיי חיים ומעגל השנה 

רב רפורמי ישראלי באתגר התחדשות יהודית הומניסטית

על זהויות יהודיות במרחב החילוני ישראלי

it-4823750_1920.jpg

תנ"ך:
הגות, סיפורים וא.נשים

על יחסי הורים וילדים במקרא

בשורת המחשבה הקיומית של קהלת "וְנָתַתִּי אֶת-לִבִּי, לִדְרוֹשׁ וְלָתוּר בַּחָכְמָה"

על אהבה במקרא

"אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי"

רגב עם מקרופן ודפים בעת טקס החתונה.jpeg

מי אני

רגב יעקובוביץ' – אב לארבעה, חבר קיבוץ להבות חביבה. ד"ר לפילוסופיה מטעם אוניברסיטת תל אביב ורב רפורמי ישראלי מוסמך בהיברו יוניון קולג' בירושלים. מחנך ומורה לתנ"ך ומחשבת ישראל בתיכונים ממלכתיים מזה יותר משני עשורים, ומנחה בתי מדרש ישראליים. 

חוקר את הגותו הדיאלוגית, המקראית והציונית של מרטין בובר  ואת מקום התנ"ך והתרבות היהודית בתנועה הציונית ובמציאות הישראלית נכון למאה ה-21. בשנת 2020 פורסם ספרי "מרטין בובר והמקרא" בהוצאת רסלינג. מרצה ביחידה להכשרת הוראה בביה"ס לחינוך באוניברסיטת תל אביב; מתמחה בחינוך דיאלוגי והומניסטי ובזהות ותרבות ישראל. מלווה ומנחה כרב טקסיי חיים יהודים ישראליים במרחב החילוני בדגש על בר ובת מצווה, וטקסי חתונה חופה וקידושין.

החל מילדותי זוכר את עצמי מתבונן בפליאה, בבני ובנות משפחתי, בחברה שסביבי, בטבע ,בכדיי לנסות ולהשיב לשאלת הראשונית בלשון התנ"ך המופנית אל האדם ,"אַיֶּכָּה". זו נקשרה בנעוריי ובגרותי בשאלת זהותי וייעודי במסע החיים. כבן למשפחה ישראלית חילונית וציונית ספר התנ"ך, מסורות וטקסים, עוררו בי מאז ומעולם עניין וסקרנות בניסיונם לתת ביטוי לרגשות ומחשבות ערכים ואמונות של ממש. כחניך השומר הצעיר לימודי התנ"ך בתיכון הממלכתי עוררו בי מחד התנגדות מול הלכי רוח שזכו לסמכות קדושה שסתרה את השקפת עולמי הליברלית דמוקרטית. מאידך ניעורו בי גם רגשות של התפעמות מהקול הקורא שנשמע בכתובים, זה שמוצג כחיצוני לאדם ולהרהורי ליבו הסבוכים והחמקמקים ושמזמין אותו לקדש את החילון בחיי הגשמה של רדיפת הצדק וכינונה של חברת מופת.

בגמר לימודיי לתואר הראשון באונ' ת"א בחרתי בייעוד  המקצועי שהתברר לי גם כזהותי של איש חינוך ומורה לתנ"ך ומחשבת ישראל במערכת החינוך הממלכתית שבה גדלתי. קשרתי את חיי היומיומיים בשורשיי היניקה הקדומים של השפה והתרבות העברית תוך הנחה כי בכוחם להעמיק את תחושת השייכות והאחריות של היחיד למעגלי חייו. מזה יותר מ-20 שנה, אני נאמן לרעיון של תלמוד היוצא לדבר מעשה בדיאלוג ומפגש יומיומי עם בני ובנות נוער בכדיי שישאלו ויבחרו את דרכם בעיצוב זהותם הייחודית, האנושית והיהודית-ישראלית. במקביל לאורך השנים חקרתי והעמקתי בהגותו הדיאלוגית, המקראית והציונית של מרטין בובר, והשראתה למערכות יחסים ויצירה חינוכית והומניסטית כאן ועכשיו של מי שנחשב כאחד מגדולי ההוגים היהודים במאה ה-20.

תחנת ציון מכוננת במסע חיי האישי כחילוני ישראלי שבה השתלבה דרכי בתנועה הרפורמית בישראל, היה לפני כעשרים שנה לקראת חתונתי. תחושת הפליאה והיראה בו זמנית שחוויתי מהעובדה כי זכיתי לאהוב, לאחר שפגשתי בבת זוגי, זמן יחסית קצר לאחר פטירתו של אבי ולאחר שנים בהן חשתי בתנודות פנימיות ובאי נחת מהחיפוש המתעתע אחר משמעות, נחוותה על ידי כמתנת אל. האמנו כזוג חילוני כי בכוחו של טקס החופה והקידושין היהודי להנכיח את אותה חוויית פליאה ויראה הקיומית שחשנו וזאת בדרך שגם תשתף תרומם ותחייב את ברית אהבתנו. בחרנו להיחשף וללמוד את השפה מסורתית-יהודית המאפיינת את טקס החופה והקידושין כשותפים מלאים לעיצובו של טקס יהודי-ישראלי הדובר את אמונתנו והשקפת עולמנו הליברלית והשוויונית.

לאחר ניסיון חיים רב של חינוך והוראה, מחקר, וחיי זוגיות ומשפחה, בחרתי במסלול לימודים והסמכה לרבנות רפורמית ישראלית תוך תחושת שליחות וייעוד כי יש צורך במיוחד בימינו במרחב החילוני, בלימוד והנחיית טקסי חיים יהודים ישראלים ליברליים ושוויוניים. טקסי חיים המהווים תחנות עגינה במסע החיים היהודי-ישראלי המאפשרות התבוננות ושיתוף במעגלי השייכות המשפחתיים החברתיים והקהילתיים במנעד של תחושות ורגשות אנושיים, מהודיה שמחה והכרת הטוב ועד נחמה ותמיכה אל מול צער וכאב. כך בהתמקד בתהליך הלימוד העיצוב וההנחיה לקראת טקס המעבר וההתבגרות והקריאה בתורה החד פעמי של בר מצווה וכן בת מצווה . כך גם בתהליך הדיאלוגי הלימודי והיצירתי של בניית והנחיית טקס החתונה היהודי-ישראלי המציין את רגע הייחודי של חופה וקידושין בהתרגשות משמעות והתעלות.

מרטין-בובר-והמקרא_NEP.jpg

לקריאה אודות ספרו של ד"ר רגב יעקובוביץ'

מרטין בובר והמקרא (2020)

באתר הוצאת רסלינג

המלצות

מכירה את רגב כמורה ומרצה למעלה משלושים שנה. הרצאותיו מצטיינות בידע, הבנה ויכולת תקשורת נדירה עם הקהל.

ד"ר ענת גואטה

ד"ר  רגב יעקובוביץ' הרצה ולימד במהלך 4 חודשים מידי שבוע בבית המדרש של קהילת רענן. כמרצה וכמורה, הביא אתו ללימוד ידע רב, רוחב אופקים, ועושר תרבותי. פילוסופיה, מחשבת ישראל, שירה, אומנות, וספרות. כל שיעור התחיל מנקודות המבט האישיות של המשתתפים והתחבר אל תוך הלימוד. המהלך כולו חיזק את הקהילה, אִפְשר ללומדים וללומדות לתרום מתוך הידע שלהם, וחיזק את הרצון להמשיך להיפגש וללמוד ואִפְשר למשתתפות ולמשתתפים לחבר את הלימוד לחייהם האישיים והקהילתיים. אני ממליצה על הד"ר והרב רגב בחום כמורה לדרך  וכמורה לחיים

הרבה חן בן אור צפוני

זכינו ללמוד בקהילת בית דניאל תורה ופרשנותה הרחבה מהרב רגב. הרב הביא את סיפורה המעצים והמרתק של היהדות והתפתחותה לקהילתנו בדרך מענינת ומשתפת. ממליץ בחום

הרב מאיר אזרי

הזמנתי את ד"ר רגב יעקובוביץ-מיכאלי להעביר סדנה בהשתלמויות המורים שאני מארגנת, מטעם קרן תל"י. בסוף שנת הלימודים, כשקראתי את עבודות הסיום של המורות ושל המנהלות הסתבר שרובן ככולן הושפעו רבות מדבריו של רגב, מדרכי ההוראה המגוונות שלו, מהיחס האישי שהעניק לכל משתתפת ובעיקר הושפעו משפע הידע המקצועי, המשולב ברגישות טקסטואלית ואנושית. המפגש עם רגב שינה את האופן שבו אנחנו מבררות את הזהות היהודית-ישראלית שלנו, הן בזכות הטקסטים של הוגי ראשית הציונות, שבהן עסק והן בזכות הדיון שהוא הנחה, שלווה ביכולת ניתוח וראיית הנפש החוקרת, של ההוגים מראשית הציונות ושלנו, המורות ומנהלות ההשתלמות

אסנת אלדר, מנהלת תוכניות הלל״י, ומנהלת החינוך  העל יסודי בקרן תל״י

ליצירת קשר וקביעת הרצאה
 

ההודעה נשלחה. ניצור איתך קשר בקרוב

bottom of page